miércoles, 20 de abril de 2016

ENTREVISTA: Mª VICTORIA PESET

Avui anem a conèixer a una escriptora local. El seu nom és Mª Victoria Peset; un torrent d'emocions i sentiments que es veuen reflectits en totes les seues obres. Una dona que combina força i sensibilitat a parts iguals. Segons les seues pròpies paraules es defineix com : Del mi puc dir que sóc una dona de ment oberta, desperta i posseïdora d'una gran imaginació, també sóc una gran lectora a la qual li ha tocat viure moments molt difícils, els quals s'han vist recompensats per l'amor del meu marit i de la meua filla. Doncs anem a conèixer-la un poc més.

Des de quan escrius?
Vaig començar a escriure fa una mica més de vuit anys, encara que em vaig decidir a cercar editorial i veure si em publicaven fa només tres anys.

Va haver-hi alguna cosa o algú que et va espentar a escriure? Qui?
Sí, va ser el meu pare, li agradava el que estava escrivint i em va animar molt a que ho fera.

Com es va dir el teu primer llibre publicat?
Secretos de una adopción, una emotiva novel·la que aquesta en segona edició.

En quants concursos vas participar? En quants vas guanyar?
Mai he provat a participar en concursos, quan vaig enviar el manuscrit de Secretos de una adopción, em van contestar de seguida ja que estaven interessats en la seua publicació.

Què és el que més t'agrada de ser escriptor?
M'agrada molt quan estic escrivint ja que la meua imaginació a voltes em sorprèn a mi mateixa, em fique de ple i és com si estiguera veient una pel·lícula en el meu cap. M'encanta quan amics lectors m'escriuen i esmenten que s'han emocionat llegint les meues novel·les.

Parlem ara una mica sobre el procés d'escriptura: Té un mètode per a escriure?
Bé, en el meu cas quan una idea creix en el meu cap, em documente molt sobre on es desenvolupa la trama, sempre escric en una llibreta i quan ho passe a l'ordinador, sempre és millor ja que d'aquesta manera rellig l'escrit i intent perfeccionar o desenvolupar millor la trama.

Podria descriure una jornada d'escriptura?
Depèn de l'inspirada que estigues, hi ha vegades que em sent i no puc parar d'escriure, els personatges la majoria de vegades cobren vida en el meu interior, els esdeveniments depèn de moments et porten ells mateixos, en ocasions ni jo mateixa imaginava el que els pot arribar a succeir, la veritat és que és fascinant escriure i desenvolupar una història, m'encanta transmetre emocions, misteri i intriga. Sóc una enamorada dels finals inesperats.

Durant el procés d'escriptura, quins són principals dificultats?
Pense que està ben saber per endavant el final de la història, ja que així portes la novel·la per on tu vols, encara que no sempre és així. La documentació potser... has de saber molt bé fer arribar al lector a l'escenari on es desenvolupa la trama. Un altre punt és quan no tens molt clar en un moment donat, com vols continuar, o què és el que va a passar.

Una vegada finalitzada l'escriptura del manuscrit, ens podria comentar la seua manera de corregir i revisar textos.
Jo revise la meua escriptura cada vegada que acabe un capítol, no una, diverses vegades, sempre hi ha alguna falta que corregir o alguna paraula que canviar. Quan ho envie a l'editorial, intente que estiga el més corregit possible, l'editorial s'encarrega de revisar i corregir de nou, i sempre m'envia l'un versió quasi final perquè ho torne a llegir i donar el meu vistiplau.

Tots sabem de l'important que són els consells d'una escriptora reconeguda. Què cal fer per a ser escriptor?
Ser molt humil, escriure una història que arribe a la gent, publicar avui dia no és tan fàcil com sembla, les editorials reben molts manuscrits diaris, molt els ha d'agradar la sinopsi i la trama per a donar una oportunitat a aqueixa història.

D'on ixen les idees?
Les meues idees sempre estan acompanyades de sensacions, de moments, d'emocions.

Com vas començar a escriure?
Vaig començar a escriure en l'hospital, al costat del meu pare.

Què cal fer per a publicar un llibre?
Quan escrius la teua primera novel·la, no tens ni idea que fer després, ja que desconeixes el món de les editorials. El primer de tot, registrar el teu manuscrit i cercar una editorial que publique el gènere del teu estil. Una bona presentació, introducció i sinopsi de la història, creuar els dits i esperar que els agrade tant, que ho vulguen publicar.

Quins consells donaries a algú que vol ser escriptor, o escriptora?
Crec que el que s'ha dit en l'anterior pregunta, però sobretot ser molt agraït amb els lectors, la veritat és que són ells els que tenen l'última paraula.

Per finalitzar, en les xarxes virtuals, on podem trobar-te?
Bé m'agradaria dir que sóc l'autora de Secretos de una adopción, la novel·la amb més càrrega d'emotivitat de les tres que tinc escrites. Corona de espinas, una novel·la que entra ara en segona edició també i que segons els lectors, enganxa des de les primeres pàgines i finalment Carcel de arena, una història humana, amb molt misteri i amb un final molt inesperat.

Les meues novel·les es poden encarregar en qualsevol llibreria, l'editorial és Eride edicions de Madrid. A Amazon, Casa del libro, El corte inglés, Agapea, Libritienda, Fnac.


M'acomiade amb molt afecte, agraint aquesta entrevista i us envie una forta abraçada a tots.

No hay comentarios:

Publicar un comentario